onsdag 26 juni 2013

Broderi på resa

En lång resa framför mig och vet att jag har svårt att koncentrera mig på läsning i flygplan .
Vad broderar man när utrymmet och ljuset är begränsat och det kan vara lite skakigt?

Inte för stort förstås. Klotter är det bästa jag kommer på och eftersom jag tycker om att brodera bokstäver, har broderat en del bonader, så förbereder jag ett komprimerat broderikit till mig själv:







































En vit linneservett jag inte använder för att jag inte vill fläcka ned den, färdigklippta längder av flamfärgat Moulinégarn så att jag inte behöver tänka på att schattera själv.
Jag glömde blyertspennan hemma så texten blev i bläck och naturligtvis lyckades jag inte centrera texten som jag tänkt...Men jag har med mig en servett till för hemresan så jag skulle kunna göra bättre ifrån mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar